Wednesday, September 23, 2009

Scriu corect, deci exist!

Cum sa incep?

M-am saturat! M-am saturat sa ma chinui minute bune ca sa inteleg ce vrea sa imi spuna cineva pe Mess/MSN/etc... E chiar atat de greu sa scrieti corect oameni buni? Cer chiar atat de mult? Dureaza doar cateva miimi de secunda in plus sa scri 'ca' in loc de 'k'. Sa nu mai zic de toate mirc-uismele care parca ne invadeaza viata: 'tz', 'sh', 'plm', 'lol'. Nu le mai suport!

Nu cer sa folositi diacritice, nici eu nu o fac, prea des... insa daca nu facem ceva in curand vom ajunge sa nu ne mai intelegem. E foarte ingrijorator! De fiecare data cand comunic cu cineva care vorbeste "lol-ish" (nume generic pentru forma de comunicare abreviata si improvizata utilizata pe net) e de parca as fi la un test de descifrare/decodare! Si oricat incerc sa ma obisnuiesc cu toate sintagmele, mereu apare ceva nou!

Sunt sigur ca nu sunt singurul care nu e de acord cu acest "lol-ish"! Ma intreb daca exista vreo campanie de combatere a "lol-ishului", iar daca nu exista oare am putea noi sa initiem una?

Anyone?

4 comments:

Pau Pau said...

Exista pe bloguri o campanie "eu scriu corect romaneste" prin care pui un banner cu acest motto pe blogl tau.

Stranger :) said...

ooooo, sunt de acord! pana sa dau peste tine am considerat ca sunt eu singura cu problema abrevierilor dubioase :))
desi unele dintre ele sunt aproape logice, totusi sunt enervante...
la un moment dat, printre niste comentarii ale unor utilizatori , am gasit "lmao" sau "rotflmao" ... am ramas consternata.. sa mor daca intelegeam... i had to fuckin' google it :))

Ana said...

Traim in secolul vitezei in care lumea evolueaza si se schimba de la o zi la alta si devenim impacientati cand vine vorba de "chatuit". Tocmai din dorinta de a termina intr-un timp cat mai scurt ce anume avem de zis. Ce mai conteaza ca cineva foloseste "lol" sau "lmao" sau "rofl" ? Atata vreme cat intelegi ce vrea sa spuna nu ii cere nimic mai mult in schimb... Cum noi cand ne amuzan pe o anumita tema punem ":))" in loc sa scriem "hahaha" sau "rad cu voce tare" ... Suna banal. Mai bine punem ":))". Ei bine strainii nu au " :)) " prin urmare folosesc lol = laughing out loud = rad cu voce tare. Mi se pare ok daca il folosesti atunci cand vorbesti cu cineva care intelege conotatia avestei abrevieri. Si eu o folosesc insa numai in scris pe yahoo msn sau in jocurile online insa nu o sa ma vezi pe strada spunand "LOL" ceea ce este gresit. In loc sa spui lol la telefon sau pe strada, la o gluma mai bine razi direct. Si cum altcumva sa te faci inteles cand vorbesti cu un strain - si te amuza ceva - daca nu "lol-aind?" :) Eu asa ma fac inteleasa. Cand vine vorba de limba mea natala de ce sa nu " :)) " daca aproape tot romanul stie ce inseamna? ....

Anonymous said...

să scri sau să scrii ?? și dacă tot vrei să scrii corect românește folosește diacriticele ;)