Thursday, July 2, 2009

Costuri aferente PFA

Registrul comerţului:

  • Verificare denumire firmă şi rezervare: 12,5 lei
  • Cazier fiscal: 20 lei
  • Certificat constatator: 60 lei
  • Fond buletin HG 460/2005: 1,5 lei
  • Fond lichidare L85/2006: 6 lei
  • Obţinere cazier fiscal: 10 lei
  • Obţinere CUI: 10 lei
  • Taxă înmatriculare: 30 lei
  • Transmitere declaraţii către autorităţi: 10 lei

Total R.C.: 160 lei

Finanţe publice:

  • Registru unic de control: 25 lei
  • Registru jurnal încasări şi plăţi: 5 lei
  • Registru inventar: 7 lei

Total: F.P.: 37 lei <--- Am discutat cu 2 contabili cu vechime in domeniu si din cate am inteles acestea nu sunt absolut necesare. Incepand cu anul 2009 multe documente(printre care si facturile au fost scoase din categoria documentelor cu regim special)

Desigur ar mai fi stampila. Nici aceasta nu mai e absolut necesara, insa multa lume nu stie inca si va privi cu scepticism orice factura emisa nestampilata. Asa ca recomand achizitionarea uneia.(aprox. 100 lei)

Facturi/Chitante:

Dupa cum am spus mai sus, multe documente au fost scoase din categoria documentelor cu regim special. Asa ca nu mai e nevoie sa achizionezi un facturier sau un chitantier. Eu m-am hotarat sa folosesc un programel numit SAGA PS(partida simpla). E gratuit si emite facturi si chiar chitante daca incasarea se face CASH. Il puteti downloada de pe siteul producatorului aici. Programelul tine si o evidenta a facturilor emise, cu posibilitatea exportului in format excell, ergo, avem si un registru.

Acestea sunt informatiile pentru PFA cu norma fixa de venit(declari in avans predictia de venit pe anul care urmeaza, impozitul e fix), partida simpla, nu ai nevoie de contabil. In cazul PFA in sistem real(se calculeaza impozitul strict in functie de veniturile REALE) e cu totul alta poveste, contabilitate in partida dubla, caz in care ai nevoie de contabil.

Daca mai imi aduc aminte de ceva... va informez.

2 comments:

Unknown said...

Cat timp dureaza pana la finalizare ? Pe birocratia ma doare cel mai tare.

Anonymous said...

conform art 49, alin. 8 CF (Cod Fiscal) "Contribuabilii care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit nu au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitate in partida simpla pentru activitatea respectiva";astfel, nu are nevoie de Registrul jurnal de Incasari si Plati si nici de Registrul Inventar, doar de Registrul unic de control care este obligatoriu pentru toata lumea si de Jurnal de vanzari si de cumparari (care nu sunt formulare cu regim special).