Wednesday, June 25, 2008

Time Management


... sau managementul timpului.
In ultima perioada tot mai multa lume vorbeste
despre acest lucru, si tot mai multi se lauda cat de bine isi organizeaza ei timpul. Eu sincer nu fac parte din aceasta categorie. Chiar nu am timp sa imi organizez timpul. In ultima perioada imi iau mai multe angajamente decat as fi crezut vreodata ca pot avea. Partea buna e ca nu am "delay" prea mare la nici unul dintre ele, dar din pacate acest lucru nu se datoreaza simtului meu de organizare a timpului. E pur si simplu instinct! Ma "screm" eu unpic mai mult dar pana la urma iasa toate bine. Cu noroc, un pic de stiinta si multa "transpiratie". Sper ca intr-o buna zi sa ajung si eu sa zic: "da frate, deoarece imi organizez bine timpul pot face o groaza de chesti interesante/utile/profitabile fara sa depun prea mult efort". Pana atunci am inceput cu "baby steps", adica mi-am facut un mic organizator cu events & tasks ca sa imi aduca aminte de fiecare data cand pornesc laptopu' ce am planificat pe saptamana in curs. Pot sa zic ca e un tool util si incepe sa dea roade...
Paradoxul
Am participat la training-uri pe Time Management, chiar am sustinut un training pe aceasta tema dar nu sunt in stare de asa ceva, cel putin eu asa consider. Probabil din exterior, un observator obiectiv ar zice contrarul, daca nu ar sta chiar clipa de clipa langa mine sa vada cat efort depun pentru rezultatele mele. Si sunt ferm convins ca fata de mult alti am totusi cat de cat un simt organizatoric mai dezvoltat, dar pentru mine e prea putin. Stiu ca daca as reusi sa "reglez" acest aspect as putea face mult mai multe.
In concluzie paradoxul e reprezentat de faptul ca inteleg fenomenul, chiar am reusit sa-l transmit mai departe cu succes insa fara sa il asimilez corect.
"Those who can't play, TEACH!"
Cred ca acesta e citatul potrivit pentru aceasta situatie.
Pana data viitoare... poate e mai bine sa uitam de Time Management si sa facem ca anticii... "Carpe Diem!"


6 comments:

radoo87 said...

Parerea mea despre Time Management: Cu cat esti mai putin lenes cu atata poti face mai multe. Sunt de acord cu tine ca administrarea timpului nu tre sa fie mare stiinta. Ce as mai adauga la ce ai zis tu e ca trebuie sa inveti sa spui NU.

aksel said...

absolut... la cereri de genul "poti sa faci asta pentru mine/in locul meu", mai trebuie sa zici si nu. Good point Radu, ai un os ;) (MacOS)

Paula said...

Eu recunosc ca stau destul de prost cu organizarea timpului. Uneori ma trezesc in ultima clipa ca am de facut ceva si realizez ca aveam destul timp, dar l-am pierdut degeaba sau m-am ocupat cu alte chestii. Dar, ca si tine, de cele mai multe ori reusesc sa-l duc la capat desi poate efortul e acelasi, stresul e mai mare. Probabil cand voi avea mai multe responsabilitati voi fi obligata sa imi organizez mai bine timpul.
Ca si o chestie generala, timpul e intotdeauna impotriva noastra, cand vrem sa treaca nu trece si invers. :))

aksel said...

observ paula... si acum de exemplu ar trebuii sa inveti pentru examenul de maine in loc sa imi citesti blogul :)

Paula said...

Vineri am examen Alex, nu ai notat bine in agenda. :)) dar ai dreptate, ar trebui sa invat, dar cum nu stiu sa imi organizez timpul voi lasa pe ultima clipa. E mai interesant blogul decat contabilitatea (asta a fost un compliment).

sorinv said...

Dupa parerea mea intreaga notiune de time management este overrated. Daca vrei sa iti gestionezi mai bine timpul, trebuie sa o faci in pasi mici. Exemplu: iti ti o lista de taskuri. Si nu mai faci nimic altceva pentru time management, decat sa ti o lista de taskuri. Dupa 2 luni asa, o sa fie o obisnuinta, si poti sa treci la pasul urmator.

Ceea ce e important aici este sa faci un pas mic la un moment dat si sa ii acorzi suficient timp pentru a deveni obisnuinta.